/Czym zajmuje się dystrybutor cyfrowy?
digital distributor

Czym zajmuje się dystrybutor cyfrowy?

W dobie internetu w prosty sposób można znaleźć wiele pożytecznych informacji. Internet stanowi również atrakcyjną formę rozrywki ze względu na łatwy dostęp do muzyki oraz filmów. Przez co ogromną popularnością cieszą się duże serwisy takie jak youtube, spotify, itunes. Dzięki nim mamy codziennie dostęp do nowych publikacji oraz interesujących nas utworów.

Twórczość publikowana w popularnych serwisach jest sposobem na zwiększenie grona odbiorców. Wraz ze wzrostem pobrań oraz wyświetleń rośnie popularność danego artysty. Wszystko wydaje się pozornie proste, lecz popularności nie można zyskać od razu i trzeba na nią zapracować. Skutecznym rozwiązaniem jest przemyślana strategia, która pozwoli podjąć właściwe kroki zwiększające popularność artysty.

Serwisy muzyczne są jednym z powszechnych źródeł, gdzie młody artysta może publikować swoją twórczość. Jednak publikowane materiały muszą być dobrej jakości, która będzie odpowiadała obecnym standardom i oczekiwaniom przyszłych fanów i sympatyków.

Dystrybutor cyfrowy (eng. digital distributor) dysponuje zespołem wykwalifikowanych specjalistów pracujących zarówno nad wizerunkiem danego artysty i jakością przygotowanych klipów. Tyczy to się zarówno muzyki, jak i filmów, które możemy obejrzeć w serwisie youtube oraz VOD. Ponadto osoby pracujące nad popularnością twórcy audio/video podejmują działania mające na celu zwiększenie grona odbiorców. Żeby to osiągnąć, wymagane jest podjęcie szeregu działań pozwalających zwiększyć zainteresowanie twórczością danej osoby lub marki.

W przypadku promowania twórców Youtube ogromne znaczenie odgrywa właściwy dobór influencerów. Warto pamiętać, że influencerem jest osoba posiadająca bloga lub konto na youtube oraz aktywnie działa w mediach społecznościowych. Dzięki publikowanym merytorycznym treściom posiada grono stałych odbiorców, którzy na bieżąco śledzą działalność takiej osoby. Współpraca takiej osoby z daną marką jest jednym z pierwszych kroków do sukcesu. Dlatego dystrybutor cyfrowy w tym przypadku odpowiada za dopasowanie influencera do danej marki na korzystnych warunkach dla obu stron.