/Stand reklamowy – jak skutecznie wykorzystywać to narzędzie promocji marki
standy

Stand reklamowy – jak skutecznie wykorzystywać to narzędzie promocji marki

Reklama w mass mediach musi być wspierana poprzez inne działania, na przykład te w miejscu sprzedaży. Tylko w ten sposób udaje się realizować spójną strategię, która będzie wykazywać najlepszą skuteczność. Dzisiaj przedstawimy Wam korzyści, jakie wiążą się ze wdrożeniem instrumentów promocyjnych, które mają działać na potencjalnych klientów już w miejscu nabywania konkretnych produktów czy korzystania z danej usługi. Jednym z takich jest stand reklamowy. Dowiedzcie się więcej.

Różne zastosowania standu reklamowego

Okazuje się, że standy reklamowe cieszą się ogromną popularnością wśród właścicieli różnego rodzaju punktów sprzedaży i obiektów usługowych. Wszystko dlatego, że to tania i skuteczna forma komunikacji z potencjalnymi klientami. Koszt typowego standu reklamowego nie przekracza kilkuset złotych. Do tego można go wykorzystywać wielokrotnie, zmieniając jego lokalizację w miarę potrzeb. Standy mogą być ustawione przed wejściem do sklepu bądź już w jego wnętrzu. Najlepiej ustawiać go tuż przy drzwiach wejściowych, ewentualnie wzdłuż głównego korytarza.

Standy reklamowe mają różne zastosowanie. Informują o specjalnej promocji cenowej, dostępności konkretnego towaru czy nowościach albo przyznawanych rabatach. Do wyboru są też rozmaite standy – najczęściej spotykane to te pokryte farbą tablicową, na których informacje nanosi się kredą. Stosowane są też te z tablicą magnetyczną czy korkową, do których przyczepia się promocyjne ulotki i inne materiały drukowane.

Warto mieć na uwadze, że standy reklamowe mogą mieć różne zastosowanie. Najczęściej to informacyjne, ale ich zastosowanie może być inne niż jedynie w docelowym punkcie sprzedaży. Bardzo często wykorzystywany jest również przy okazji spotkań prasowych, udziale w targach, konferencjach czy kongresach. Ustawia się je zawsze w widocznych miejscach – przed wejściem, w holu budynku, przy recepcji, stanowisku targowym, na scenie przy okazji udziału w konferencji.

Skuteczność zastosowań standów reklamowych

Skuteczność standów reklamowych jest duża, patrząc chociażby na relacje względem ceny tego instrumentu promocyjnego. Aby przekaz docierał do finalnego odbiorcy, należy ustawiać go zawsze w dobrze widocznym miejscu. Na tzw. potykaczu muszą znaleźć się też informacje o wyrazistym projekcie graficznym. Warto, by samo tło nie było typowe, na przykład białe albo czarne. Lepiej postawić na bardziej rzucające się w oczy kolory, w tym czerwień czy barwę żółtą.

Pamiętajmy również, że standy reklamowe nie mogą zawierać zbyt wielu informacji. Muszą dawać możliwość jasnego przekazu, który będzie z łatwością odczytywany. Kilka haseł, duża i wyraźna czcionka to podstawa. Stand ma być przekaźnikiem głównych haseł, które mają wzbudzać zainteresowanie potencjalnego klienta. Ma rolę informacyjną, ale też wywołującą ciekawość odbiorców. Ma zachęcać do odwiedzenia danego obiektu i poznania szczegółowej oferty. Jeśli te czynniki zostaną spełnione, stand reklamowy okaże się doskonałym wsparciem całościowej kampanii.